5 mars 2014

Se upp var ni sätter fötterna.



Gamle religiöse Egon låg för döden och familjen var samlad runt hans sjukhussäng tillsammans med familjens präst. Plötsligt försämras Egons tillstånd och han visar ett svagt tecken till prästen att han ville ha någonting att skriva på.

Prästen ger honom ett papper och en penna och Egon använde sina sista krafter till att skriva några rader innan han somnade in. Prästen stoppade undan lappen och tog fram den först vid begravningen för att läsa upp Egons sista ord för de sörjande.

”Kära vänner. Jag hade förmånen att få följa Egon in i det längsta och han skrev en lapp som han gav mig precis innan han somnade in. Jag har inte läst den, men om jag känner Egon rätt så är jag säker på att det kommer att stå några väl valda sista ord till oss alla.”

Prästen tog fram lappen, vecklade upp den och läste högt: ”HALLÅ! DU STÅR PÅ MIN SYRESLANG!”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar