8 apr. 2013

Biktbås.


En präst ska just inleda sin dagliga bikt när han drabbas av ett svårt anfall av diarré. Han frågor korgossen om han kan ta över.
”Men jag vet inte hur jag ska göra”, säger korgossen.
”Det är enkelt”, svara prästen, ”du har hört mig sköta det så många gånger, så ingen kommer att märka någon skillnad.”
Prästen hastar iväg till toaletten och korgossen sätter sig i biktbåset där han snart får besök av en man.
”Fader, jag vet inte riktigt vad jag ska göra”, säger mannen. ”Inatt låg jag och min fru i sängen och när hon somnade, så passade jag på att sätta på henne i röven. Jag har dåligt samvete för det och vet inte hur jag ska kunna gottgöra henne.”
”Det är inga problem”, svarar korgossen, ”Ge henne mjölk och kakor bara. Det brukar prästen ge mig.”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar