16 okt. 2012

Vargtimmen


10 Augusti 1953

Föddes 10 augusti i vargtimmen efter en lång och svår förlossning.Det var osäkert om mamman eller barnet skulle överleva.Men redan vid den tiden var jag envis.Jag var så att kalla ett misstag.Siri Sundström var barnmorska.På den tiden fick man inte besöka dom nyfödda uppe på sjukstugan.Men min farmor som var på ett sjukbesök hos  Wallquist bad att få gå upp och se första barnbarnet.Då sa Wallquist att det gick bra .Men Edit jag ska bara tala om en sak att hon är lika jut (ful) som du.Samma sak sa han om min son när han såg honom 1974 då vi var uppe till Arjeplog .Sen skulle det ju döpas och det gjorde dom på sjukstugan.Min mamma hade visst bestämt Majvor Ingegerd men när Wallquist skulle skriva namnet sa han inga konamn här.Så det blev Maj Ingegerd istället. Sen tar det ca 10 innan nästa misstag föds en syster och jag som önskat mig en bror.Som jag kunde köra bilar med.Men idag skulle inte jag aldrig byta bort min syster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar